« Home | Foto's van de grote schoonmaak » | 62 en 92 tegelijkertijd bezig » | Meebome chat-optie toegevoegd » | 97. Minstens 10 ballonnen met adres van deze site ... » | Opdracht verkeerd aan het aanpakken » | 11.Leren jongleren met 3 ballen: Opzoekingswerk » | 2.Top 100 films IMDB.com bekijken: De lijst voor h... » | 101 in 1001: Mijn lijst »

57: Aquatopia bezocht!


Gisteren heb ik Aquatopia bezocht waardoor opdracht nummer 57 officieel afgehandeld is!

De inkomprijs was vrij hoog, maar na mijn bezoek begreep ik dat niet alleen het bouwen van de indrukwekkende installatie, maar ook het voortdurende onderhoud van de talloze dieren veel moet kosten.


Dit zijn de eerste niet-vissen die je tegenkomt. Het zijn de bijzonder kleurrijke pijlgifkikkers. In het wild zijn deze extreem giftig, maar hier in gevangenschap past men hun voedsel aan zodat ze de giftige chemische stoffen niet kunnen produceren.



Bij het binnenkomen wordt je onmiddellijk begroet door de vrolijke mascotte van Aquatopia die een aantal richtlijnen en tips geeft voor je bezoek. Foto's maken met een flits is uit den boze omdat de vissen daarvan schrikken. Bovendien heeft het geen enkel nut omdat de flits toch gewoon weerkaatst op de glazen vitrines en je helemaal niets ziet op de foto.



In het filmpje hierboven zie je de piranha's. Ze zagen er net zo kwaadaardig uit als je uit de vele verhalen mag geloven, hoewel ik iemand van Aquatopia hoorde vertellen dat deze niet ZO gevaarlijk zijn vermits ze vaak te eten krijgen.

Een absolute hit bij de vele kinderen was dit grote aquarium vol 'Finding Nemo' visjes.


Heel schattig vond ik dan weer de schildpadden. Sommigen zaten aanvankelijk in het water, maar kropen daar uit, legden zich op een rijtje en lieten zich gewillig fotograferen!



Wie er rustig bij lag en ernaar keek:


Nog twee aquaria vol kleurrijke visjes die pogingen om gefotografeerd te worden volstrekt negeerden:




De hoofdattractie van Aquatopia is een gang waar je doorwandelt met aan alle kanten één grote aquarium met onder andere haaien in. Net als bij de piranha's gold dat ze niet bijzonder gevaarlijk waren omdat ze het nodige voedsel kregen. Enkel als je met een open wonde in de gigantische tank zou vallen liep je een risico.



Een ander zicht van die tank met specifieke nadruk op de Jaws-figuur die rustig op de bodem lag, hoewel dat oog er wel vrij creepy uitziet...





Nadien even een stop gemaakt bij de cafetaria van Aquatopia waar ze een uitgebreid assortiment aan hapjes en drankjes hebben. Zelf hebben ze me verleid tot een pannenkoek met confituur en dat heeft me ten zeerste gesmaakt.

Laatste stop voor de uitgang is het obligate winkeltje waar DVD's van National Geographic, stapels pluche-beesten en een hoop prullaria om de aandacht van de bezoekers schreeuwden.

Kortom: Aquatopia was de moeite waard. Aan de exotische dieren in de knappe omgeving hangt een prijskaartje dat misschien iets te hoog ligt. De andere bezoekers waren hoofdzakelijk buitenlandse toeristen en ik denk dat het de toegangsprijs is die vele Antwerpenaren, Vlamingen en Belgen afschrikt om een kijkje te nemen.

Ziezo, hier eindigt mijn bespreking van het bezoek. Nu rest me nog de opdracht groen te kleuren in mijn eerste post in deze blog en dan is het achter de rug!



Deadline:

Links

  • Triplux
  • Wikipedia
  • Firefox

  • Ben je ook bezig met een '101 dingen in 1001 dagen' project mail me dan op 1001dagen@gmail.com en dan zet ik de link naar je site of blog hierbij.

RSS spullen

De feed van deze blog [Wat is dit?]




Hou me op de hoogte wanneer deze blog wordt ge-update

wat is dit?

Deze site ziet er het beste uit met de Firefox-webbrowser

Get Firefox
Andere zaken die mijn blog er interessanter doen uitzien dan in werkelijkheid het geval is







Te vinden via de volgende sites...waardoor ik populairder lijk:

Blog Flux Directory Top Personal Blogs Catch This Blog

Rate Me on BlogHop.com!
the best pretty good okay pretty bad the worst help?

Powered by Blogger & Blogger Templates